طرح دو فوريتي شوراي شهرتهران  براي اعتراض به نشان صهيونيستي المپيك 2012 لندن

  طرح دو فوریتی شورای شهر برای اعتراض به نشان صهیونیستی المپیک 2012 لندن خبرگزاری موج - شورای شهر تهران طرح دو فوریتی فوق را به نشانه اعتراض نسبت به نشان (آرم) المپیک 2012 لندن که اخیراً رونمایی شده را تصویب کرد.

اعضای شورا امروز در سیصد و پنجاه و نهمین جلسه خود طرح دو فوریتی خارج از دستوری را تصویب کردند که براساس آن از شهرداری و کمیته ملی المپیک خواسته شده است تا پیگیری‌های لازم را برای حذف نمادهای صهیونیستی از نهاد المپیک داشته باشند.

براساس این گزارش، در نماد (آرم) المپیک 2012 لندن که اخیرا رونمایی شده است نمادهایی بارز از نشان‌های صهیونیست بین‌المللی استفاده شده و با توجه به اینکه این نمادها به شکل آشکارا با مبانی واصول منشور المپیک مغایرت دارد و نشانگر دخالت صهیونیسم در امور ورزش است. شورای شهر تهران به همه مراجع مسوول، ‌خصوصا کمیته ملی المپیک که شورای عالی استان‌ها، ‌وزارت امور خارجه و سازمان تربیت بدنی پیشنهاد کرد تا نسبت به اعلام اعتراض در مورد تهیه و استفاده از نشان مذبور و مغایرت آن با اصول شناخته شده منشور المپیک و حذف و اصلاح آن اقدام کند.

به گزارش موج، اعضای شورای شهر تهران همچنین نسبت به مقابله شهرداری تهران با طرح‌های فراماسونری در معماری شهر تهران تقدیر کردند. چمران رئیس شورای شهر تهران و حسن بیادی نایب رئیس با بیان اینکه این نمادها به صورت آگاهانه و از روی قصد و یا ناآگاهانه در برخی از نقاط شهر برکار گرفته شده است و شهرداری در این رابطه پیگیری‌های لازم را داشته و بسیاری از نمادها را حذف کرده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا